באלי בורד

העצמת בני נוער באמצעות תרגול גיוון והשראה

גילי יגר

בהנחיית שרה אוסלנדר

ניהול עיצוב וחדשנות

מה מניע בני נוער לתרגול והתמדה?

גיל הנעורים מזמן אפשרויות רבות להתפתחות אישית ורכישת מיומנויות שיהוו חלק מארגז הכלים העתידי של הנער.ה. בפועל מערכות האמונות על הקניית מיומנויות אלו: החינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי, נתקלות בחסמים והתנגדויות מצד בני הנוער הנובעים משינויים רגשיים המאפיינים את גיל ההתבגרות, שיטות הוראה היררכיות ולא מותאמות ופער בין דורי הולך וגדל. בני נוער מודדים את עצמם ואת סביבתם במונחים של רייטינג. הם מתקשים בתרגול בכלל ובתרגול לאורך זמן בפרט. כתוצאה מכך, מנעד הרגישויות כלפי עצמם וסביבתם הולך ומצטמצם.
בעבודתה בחרה יגר לבחון מחדש מהם מאפייני גיל ההתבגרות ומה הערכים בתרגול מיומנויות לאורך זמן.
מחקרים מראים כי תהליך של תרגול מתמשך, מעביר את כובד המשקל מן התוצאה אל הדרך. זהו תהליך מצמיח הבונה חוסן, ביטחון עצמי ותחושת מסוגלות בגיל בו הכאוס הרגשי והנוירולוגי רב. בעקבות ממצאים אלו, פיתחה יגר את הבאלי בורד: כלי הנותן מענה וליווי בתהליך התרגול החל משלב הצבת היעד, דרך הנעה לפעולה, להתמודדות עם השגרה ועם משברים.
על פי יגר , מטרת הכלי היא פיתוח הדמיון והחשיבה היצירתית כדרך חיים. מיומנויות אלו תאפשרנה מציאת פתרונות ברגעי משבר ופיתוח מגוון רגישויות לבחינת העצמי והעולם הסובב. הרחבת מנעד הרגישויות והמדדים היא שתוביל בסופו של התהליך לבניית קהילה הטרוגנית ומכילה. הבאלי בורד מנוהל על ידי בני הנוער ובונה מוטיבציה פנימית לעשייה. הוא משלב בתוכו מגוון של לוחות השראה לפי נושאים בהם בחרו בני הנוער כלוח פרטי או משותף. הבאלי בורד מספק חוויה אופפת ("אימרסיב"), המערבת מגוון רחב של חושים וממזגת הרחבת אופקים עם העמקה בתחום באופן המותאם למאפייני הלמידה ולהנעת בני נוער לפעולה בימינו.



ילידת 1974, אמא לארבעה, מוסיקאית ומנהלת עיצוב.
גרה ביישוב לבון שבגליל.
נגנית חליליות, בוגרת התיכון למדעים ואמנויות של העמותה למצויינות בחינוך. את התואר הראשון סיימה בקונסרבטוריון של פירנצה איטליה עם התמחות בביצוע במחלקה למוסיקה עתיקה. משם המשיכה ללימודי התואר השני במחלקה למוסיקולוגיה של אוניברסיטת תל אביב.
במהלך השנים עסקה בביצוע כאמנית מופיעה, הוראה וניהול.
יגר ניהלה את מרכז המוסיקה האזורי עמק יזרעאל ופעלה רבות להובלת פרויקטים משותפים עם החברה הערבית ועם נוער בסיכון.
לניהול עיצוב הגיעה מתוך הבנת הצרכים המשתנים של הקהילה סביבה ומתוך רצון ליישם חשיבה עיצובית בעולם החינוך ולהוביל לשינוי חברתי רחב יותר.

ביו / Bio

תרגול, גיוון ויצירתיות כערכים בוני חברה מיטיבה

חלק מאוסף

אוסף לדוגמא 2
אוסף לדוגמא 2
אוסף לדוגמא 2

אתר פרויקט

ilannoa.wixsite.com/touchdictionary

מייל

לינקדאין

אינסטגרם

אתר בוגר

ilannoa.wixsite.com

לקריאה נוספת

להורדה PDF
פרויקטים נוספים
שם הפרויקט שם הפרויקט - שם הפרויקט

שם הסטודנט

שם הפרויקט שם הפרויקט - שם הפרויקט

שם הסטודנט

שם הפרויקט שם הפרויקט - שם הפרויקט

שם הסטודנט

BALI BOARD

גילי יגר

אוצרת: איה בנטור

מפיקה ועורכת תוכן: טליא ינובר

מעצב: אמיתי גלעד

אוצרי האוספים: שלומי אזולאי, טל ארז, רועי ביגר, איה בנטור, הדס זמר בן-ארי, טל מור סיני, ד"ר רומי מיקולינסקי, אורי סוכרי ושראון פז.

הזנת תוכן: אמיר צובל

עיצוב מדיה: רוני בהיר, אמיתי גלעד

סושיאל: רוני יחזקאל

פודקאסט D.talks: אילנית אהרוני-צ'צקס ועודד בראל

בניית אתר: Wix


 

ראש התכנית - ד"ר רומי מיקולינסקי

ראשי המסלולים: שלומי אזולאי, רועי ביגר, טל מור-סיני

רכזת התכנית: טרן גילוט

© 2020 התכנית לתואר שני בעיצוב תעשייתי, בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים - כל הזכויות שמורות

אוצרת: איה בנטור

מפיקה ועורכת תוכן: טליא ינובר

מעצב: אמיתי גלעד

אוצרי האוספים: שלומי אזולאי, טל ארז, רועי ביגר, איה בנטור, הדס זמר בן-ארי, טל מור סיני, ד"ר רומי מיקולינסקי, אורי סוכרי ושראון פז.

הזנת תוכן: אמיר צובל

עיצוב מדיה: רוני בהיר, אמיתי גלעד

סושיאל: רוני יחזקאל

פודקאסט D.talks: אילנית אהרוני-צ'צקס ועודד בראל

בניית אתר: Wix


 

ראש התכנית - ד"ר רומי מיקולינסקי

ראשי המסלולים: שלומי אזולאי, רועי ביגר, טל מור-סיני

רכזת התכנית: טרן גילוט

© 2020 התכנית לתואר שני בעיצוב תעשייתי, בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים - כל הזכויות שמורות