I’mpact - Everything you do counts

עידוד התנהגות סביבתית באמצעות התערבות בפלטפורמות קיימות הנמצאות בשימוש יומיומי

ורד שפירא מצר

בהנחיית ד"ר אלעד פרסוב

ניהול עיצוב וחדשנות

כיצד נוכל להפוך את בעיית שינוי האקלים לעניין יומיומי של הפרט, באופן שיעודד תחושת מסוגלות לשינוי הרגלים ויהדהד להשפעה רחבה.

פעולות שאנחנו עושים משפיעות על הסביבה (Ecological Footprint), אך רובנו לא מקשרים בין הרגלי היומיום שלנו ובין שינויים סביבתיים ולא מחפשים נתונים כדי להבין את הבעיה, מה גם שמידע וידע לא תמיד מובילים לשינוי. קשה לנו לחשוב על ההשלכות העתידיות של ההתנהגות שלנו כשאנחנו לא רואים את ההשפעה שלהן בהווה. התחממות כדור הארץ נתפסת לנו רחוקה. היא הדרגתית ואיטית ונראה שמה שאנחנו יכולים לעשות הוא זניח.

מטרת הפרויקט היא להגיע לאנשים שלאו דווקא מתעניינים במשבר האקלים, במקום שאינם מצפים לו, לקרב אותם אל הבעיה ולהמחיש בין השאר את הכוח המצטבר שיש לאוסף של פרטים לחולל שינוי.

באמצעות חיווי חיובי לפעולות יומיומיות שיש בהן ערך סביבתי, עבודה זו שואפת לייצר קישור בין פעולה יומיומית והשלכתה על הסביבה, ולעודד תחושת מסוגלות, מעורבות ועניין, שישפיעו על התנהגויות באופן שמיטיב עם מוצרים, מביא ערך למשתמשים ופועל להשפעה מהדהדת על ההתמודדות עם משבר האקלים. סט העקרונות המנחים שנשזרו יחד בעבודה זו מבסס את הבחירות השונות שנעשו בדרך לפתרון ויכול לשמש מעצבים בהובלת שינויי התנהגות נוספים.

הרעיון העומד בבסיס העבודה הוא הבחירה להאיר פעולות קיימות באור סביבתי ועל ידי כך לשקף ליחידים את ההשלכות של התנהגותם ואת היכולת שלהם להשפיע, ולהביא את העיסוק במשבר האקלים למודעות יומיומית באופן חיובי המספק מוטיבציה לפעולות נוספות.

מעבר לעידוד פעולות יומיומיות המתחשבות במחיר הסביבתי שטמון בהן, הפרויקט קורא לחברות וארגונים בעלי נגיעה יומיומית במשתמשים רבים ברחבי העולם (כמו גוגל המובאת לשם דוגמא בעבודה זו), לגלות אחריות, להשתמש בכוחם, ובדאטה שנאסף במערכותיהם, ליצירת השפעה על התנהגות מקיימת והעלאת משבר האקלים לסדר היום, במטרה לעודד שינוי הרגלים ומציאת פתרונות יצירתיים שיעזרו בבלימת משבר האקלים ובהתמודדות שידרש לה העולם בעוד שנים לא רבות.

עם ניסיון מגוון בבניית מותגים ניהול קריאטיב ועיצוב, ורד מלווה חברות וארגונים בתהליכי אסטרטגיה, פיתוח תדמית והטמעת שפת מותג לאורך זמן. בעלת סטודיו עצמאי לעיצוב אסטרטגי משנת 2009. בוגרת תואר ראשון בכלכלה וניהול מאוניברסיטת בר אילן ו-BFAבעיצוב מ Academy of Art University בסן פרנסיסקו.
מוצאת עניין בחיפוש פתרונות מעשיים לבעיות מורכבות, סקרנית לגבי מידע וטכנולוגיה, מעריכה מעורבות חברתית, מאמינה שידע הוא כוח ושביכולתנו לחולל שינוי.

ביו / Bio

"The things we design, design us"

חלק מאוסף

אוסף לדוגמא 2
אוסף לדוגמא 2
אוסף לדוגמא 2

אתר פרויקט

ilannoa.wixsite.com/touchdictionary

מייל

לינקדאין

אינסטגרם

אתר בוגר

ilannoa.wixsite.com

לקריאה נוספת

להורדה PDF
פרויקטים נוספים
שם הפרויקט שם הפרויקט - שם הפרויקט

שם הסטודנט

שם הפרויקט שם הפרויקט - שם הפרויקט

שם הסטודנט

שם הפרויקט שם הפרויקט - שם הפרויקט

שם הסטודנט

I’mpact - Everything you do counts

ורד שפירא מצר

אוצרת: איה בנטור

מפיקה ועורכת תוכן: טליא ינובר

מעצב: אמיתי גלעד

אוצרי האוספים: שלומי אזולאי, טל ארז, רועי ביגר, איה בנטור, הדס זמר בן-ארי, טל מור סיני, ד"ר רומי מיקולינסקי, אורי סוכרי ושראון פז.

הזנת תוכן: אמיר צובל

עיצוב מדיה: רוני בהיר, אמיתי גלעד

סושיאל: רוני יחזקאל

פודקאסט D.talks: אילנית אהרוני-צ'צקס ועודד בראל

בניית אתר: Wix


 

ראש התכנית - ד"ר רומי מיקולינסקי

ראשי המסלולים: שלומי אזולאי, רועי ביגר, טל מור-סיני

רכזת התכנית: טרן גילוט

© 2020 התכנית לתואר שני בעיצוב תעשייתי, בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים - כל הזכויות שמורות

אוצרת: איה בנטור

מפיקה ועורכת תוכן: טליא ינובר

מעצב: אמיתי גלעד

אוצרי האוספים: שלומי אזולאי, טל ארז, רועי ביגר, איה בנטור, הדס זמר בן-ארי, טל מור סיני, ד"ר רומי מיקולינסקי, אורי סוכרי ושראון פז.

הזנת תוכן: אמיר צובל

עיצוב מדיה: רוני בהיר, אמיתי גלעד

סושיאל: רוני יחזקאל

פודקאסט D.talks: אילנית אהרוני-צ'צקס ועודד בראל

בניית אתר: Wix


 

ראש התכנית - ד"ר רומי מיקולינסקי

ראשי המסלולים: שלומי אזולאי, רועי ביגר, טל מור-סיני

רכזת התכנית: טרן גילוט

© 2020 התכנית לתואר שני בעיצוב תעשייתי, בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים - כל הזכויות שמורות