חוויה חושית בחנות הדיגיטלית

חקר מקרה: "יצרני ריח" כגון: קוסמטיקה, נרות ריחניים ובישום

נגה ברמן

בהנחיית ד"ר אלעד פרסוב

ניהול עיצוב וחדשנות

כיצד נוכל באמצעות כלי ניהול עיצובי להוביל לצמיחת החנות הדיגיטלית של יצרנים קטנים: חקר המקרה של יצרני 'מוצרי ריח' ?

בעת הנוכחית, מגזר העסקים היצרניים הקטנים, המהווה חלק משמעותי בשדרה הכלכלית של ישראל, מתקשה לשרוד מול השינויים הגלובליים ומגפת covid-19. שינויים אלה מאיצים את המעבר למסחר דיגיטלי כערוץ ההפצה העיקרי. במקביל לכך, שיטות ניהול עיצוב פיתחו כלים משוכללים שאינם בהכרח מותאמים לעסקים קטנים ונועדו עבור מקביליהם הגדולים. מטרת המחקר להבין כיצד שיטות ניהול עיצוב יכולות להוביל לצמיחת החנות הדיגיטלית של יצרנים קטנים.
המחקר מצא יתרונות רבים לעסק הקטן הנשענים על גודלו בתחומי הייצור ובאיכות מוצריו. החנות הפיזית מהווה מקור תחרותי. בין הגורמים העיקריים לכך היא החוויה החושית והערכית אשר הנשענת על עולם הערכים האישי של בעליו. עם זאת, המחקר מצביע על העדר אסטרטגיה וקושי בסביבת המסחר הדיגיטלית אשר מטשטש את החוזקות של החנות הפיזית ומחלישים את יתרונם התחרותי. יצירת חוסן דיגיטלי יכולה להוביל לשגשוג וצמיחה ולתמיכה בהתמודדות עם המשבר.
עבודת המחקר התחילה בניו-יורק והסתיימה בישראל. התהליך כלל רכיב פיתוח מענה לממצאים, בשני תחומים: 1) פיתוח שיטה ניהולית גנרית שנקראת 'מיטוב חנות דיגיטלית קיימת' עם מנגנון גמיש המתאים לכלל העסקים היצרניים הקטנים המתארת כיצד מיטוב של חנות דיגיטלית קיימת מאפשר יצירת הזדמנויות ומדגיש את הבידול 2) עיצוב – מוצר אוניברסלי, Fragrantone, מקרא ניחוחות גרפי המותאם למגזר הטיפוח והקוסמטיקה. המוצר משתמש בפיצוי חושי ויזואלי ומתבסס על מקרה המבחן של חברה קטנה בשם "פארן קוסמטיקס". המסקנות משרטטות פתרון משולב של אסטרטגית בידול במסחר הדיגיטלי עבור בעלי העסק, ומוצר המעניק מידע חוויתי ומעמיק עבור הלקוח קצה.



נגה ברמן (1983), חיה ועובדת ביפו. מעצבת ומנהלת שיווק במסחר דיגיטלי. בוגרת תואר ראשון בעיצוב תעשייתי בבצלאל, אקדמיה לאמנות ועיצוב בירושלים. בעבודתה משלבת חשיבה מערכתית ושיווק המתמקד בטובת הלקוח בעבודה עם עסקים קטנים.

ביו / Bio

כמנהלת עיצוב נגה מאמינה שיש לתמוך בצמיחת עסקים קטנים כחלק מראייה מערכתית עיצובית כוללת המשמעותית ליצירת עתיד שוויוני לכולנו

חלק מאוסף

אתר פרויקט

ilannoa.wixsite.com/touchdictionary

מייל

לינקדאין

אינסטגרם

אתר בוגר

לקריאה נוספת

פרויקטים נוספים
שם הפרויקט שם הפרויקט - שם הפרויקט

שם הסטודנט

שם הפרויקט שם הפרויקט - שם הפרויקט

שם הסטודנט

שם הפרויקט שם הפרויקט - שם הפרויקט

שם הסטודנט

Sensory Experience at the Online Store

נגה ברמן

אוצרת: איה בנטור

מפיקה ועורכת תוכן: טליא ינובר

מעצב: אמיתי גלעד

אוצרי האוספים: שלומי אזולאי, טל ארז, רועי ביגר, איה בנטור, הדס זמר בן-ארי, טל מור סיני, ד"ר רומי מיקולינסקי, אורי סוכרי ושראון פז.

הזנת תוכן: אמיר צובל

עיצוב מדיה: רוני בהיר, אמיתי גלעד

סושיאל: רוני יחזקאל

פודקאסט D.talks: אילנית אהרוני-צ'צקס ועודד בראל

בניית אתר: Wix


 

ראש התכנית - ד"ר רומי מיקולינסקי

ראשי המסלולים: שלומי אזולאי, רועי ביגר, טל מור-סיני

רכזת התכנית: טרן גילוט

© 2020 התכנית לתואר שני בעיצוב תעשייתי, בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים - כל הזכויות שמורות

אוצרת: איה בנטור

מפיקה ועורכת תוכן: טליא ינובר

מעצב: אמיתי גלעד

אוצרי האוספים: שלומי אזולאי, טל ארז, רועי ביגר, איה בנטור, הדס זמר בן-ארי, טל מור סיני, ד"ר רומי מיקולינסקי, אורי סוכרי ושראון פז.

הזנת תוכן: אמיר צובל

עיצוב מדיה: רוני בהיר, אמיתי גלעד

סושיאל: רוני יחזקאל

פודקאסט D.talks: אילנית אהרוני-צ'צקס ועודד בראל

בניית אתר: Wix


 

ראש התכנית - ד"ר רומי מיקולינסקי

ראשי המסלולים: שלומי אזולאי, רועי ביגר, טל מור-סיני

רכזת התכנית: טרן גילוט

© 2020 התכנית לתואר שני בעיצוב תעשייתי, בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים - כל הזכויות שמורות