חדר המורים הינו הנושא המרכזי במחקר שערכתי בפרויקט הגמר. מדוע לחקור את חדר המורים? חדר המורים הינו מקום שלא פוענח עד היום. עוד מאז שהייתי ילדה קטנה הסתקרנתי מדלת חדר המורים שהיתה תמיד סגורה. תהיתי מה קורה שם. מה באמת המורים עושים ועל מה הם מדברים? היום אני מורה ונוכחת בתוך החדר הסודי ויודעת בדיוק מה קורה שם.
חדר המורים הינו הלב הפועם של בית הספר, החלל המרכזי בו המורים והמורות עובדים ומטפחים חיי חברה. בחדר זה הם נפגשים, עובדים, חולקים חוויות אישיות ומקצועיות, לעיתים גם נחים ואוגרים כוחות לשיעור הבא.
כיום, בחדרי מורים רבים, קיים ריבוי אנשי צוות המשתמשים בחדר למגוון שימושים שלעיתים מנוגדים האחד לשני ויוצרים קשיים וקונפליקטים בהתנהלות ובעבודה במרחב. חדר המורים מאופיין על פי רוב בצפיפות, רעש, חוסר פרטיות ודלת שנפתחת ללא הפסקה. במרחב חדר המורים קיים טשטוש גבולות בין הפרטי לציבורי, הכל קורה יחד בחלל אחד, הפרט נעלם במרחב. מצב זה אינו מאפשר למורים ולמורות סביבת עבודה שתומכת בצרכיהם השונים.
במחקר השדה שלי, זיהיתי את הקשיים של משתמשי חדר המורים והבעיות בחדר עצמו. אפיינתי את ההזדמנויות להתערבות. הפרויקט מציע פתרון ארגוני ומרחבי הנותן מענה לסביבת עבודה פרטית, מקצועית וחברתית.
עינת אזולאי פולון מעצבת ואמנית רב תחומית בעלת תואר ראשון בקרמיקה וזכוכית ותואר שני בעיצוב תעשייתי, שניהם בבצלאל. בעלת תעודת הוראה בחינוך ושילוב אומנויות. עינת מלמדת אומנות בבית ספר יסודי, מעצבת סביבות למידה ועבודה ותפאורות, ומדריכת קבוצות מצוינות במוזיאון ישראל.
לעינת סטודיו לעיצוב קרמי בקיבוץ רמת רחל בו היא מתגוררת. היא מתמחה בעיצוב גופי תאורה מפורצלן ובכלים שימושיים אותם יוצרת על הגלגל. את עבודותיה הציגה בתיאטרון ירושלים, בגלריות שונות בארץ, ובתערוכות באוניברסיטת OCAD בטורונטו ובנוביבור צ'כיה.