מכונת השמש היא פתרון תאורה דינמי לסביבות ביתיות המדמה תנאי אור טבעיים. פתרון תאורה זה משלב טכנולוגיה מתקדמת ליצירת זוויות תאורה, גוונים ועוצמות משתנות. מערכות תאורה מסורתיות לבית מוגבלות במתן חווית תאורה מקיפה. מכונת השמש מתגברת על מגבלות אלו על ידי מתן מגוון הגדרות תאורה המחקות את הטבע הדינמי של אור השמש. התכונה העיקרית של מכונת השמש היא היכולת שלה לדמות את הזוויות המשתנות של אור טבעי. על ידי התאמה דינמית של כיוון האור, המערכת מתאימה את התאורה כך שתיצור מצבי רוח ואווירה שונים לאורך היום.
מכונת השמש מאפשרת למשתמשים להתאים את תנאי התאורה למגוון פעילויות והעדפות אישיות. בין אם זה אור בהיר וממריץ לעבודה או זוהר רך וחם להרפיה, המערכת מתאימה את עצמה בצורה חלקה לצרכים האישיים, ומייעלת את הסביבה הפנימית לנוחות ורווחה. טכנולוגיה זו משלבת אסתטיקה עיצובית עם אוטומציה חכמה כדי להתאים את סביבת התאורה לפי השעה ביום, תנאי מזג האוויר והעדפות הפרט.
על ידי חיקוי דפוסי האור הטבעי של השמש, למכונת השמש יש פוטנציאל להשפיע לטובה על היבטים שונים בחיי הדיירים. מחקרים הראו שחשיפה לשינויים של האור הטבעי עוזרת בוויסות מקצב החיים לאורך היממה, שיפור איכות השינה, שיפור מצב הרוח, והגברת הפריון. עם פתרון תאורה חדשני זה, אנשים יכולים לחוות את היתרונות הללו בנוחות של ביתם, ללא קשר לתנאים החיצוניים.
פרויקט מכונת השמש מציג גישה חדשה לתאורת הבית. למערכת חדשנית זו יש פוטנציאל לשפר את איכות החיים בדירות על ידי יצירת סביבה אטרקטיבית מבחינה חזותית ומקדמת בריאות. עם התפתחות הטכנולוגיה הזו, היא צפויה לחולל מהפכה באופן שבו אנו מאירים את חיינו, תוך טיפוח דו-קיום הרמוני בין הטבע לקצב החיים העכשווי.
לאחר השחרור מהצבא ראיתי מודעה שמחפשים מהנדס אלקטרוניקה בעל ניסיון, החלטתי להגיש מועמדות. למרות ששירתי כטכנאי אלקטרוניקה, להפתעתי התקבלתי. תפקידי היה להוביל מוצרים מפיתוח לייצור. בעבודתי זו נחשפתי לעולם העיצוב התעשייתי והחלטתי להמשיך בו.
סיימתי תואר ראשון בעיצוב תעשייתי בבצלאל ובהמשך תואר שני בעיצוב תעשייתי במילנו, בהצטיינות. לקראת סיום הלימודים פנתה אלי חברת AutoCAD שחיפשה עובד, המבין בעיצוב, מחשבים, ומדבר אנגלית ואיטלקית. במשרה זו הובלתי פרויקטים בעיקר בפיליפס באיינדהובן ובקבוצת פיאט.
לאחר מספר שנים באיטליה חזרתי לארץ כאיש AE של תוכנת Maya ואנימטור D3. בהמשך חזרתי לעבוד כמעצב, הפעם בסטודיו Zog, שבו עסקתי בין היתר בעיצוב אולטרסאונד לחברת GE. במכשיר היו עשרות כפתורים ולצורך כך למדתי לעומק את תחום ממשקי המשתמש.
עם השנים הכפתורים הפכו למסכים (ובהמשך גם לקולות ומחוות) ואני איתם, הפכתי למאפיין ממשקים. לימדתי מספר שנים בבצלאל במחלקה לעיצוב תעשייתי וכן לימדתי שנים רבות אנימציה D3. כיום אני עוסק באפיון ממשקי אדם-מכונה ומייעץ "להמצאה", מפיצ'רים ועד מוצרים שלמים.