בשנים האחרונות משתרשת במערכות החינוך ההבנה שלאור ההאצה בתהליכי השינוי בחברה, עליהן להתמקד בפיתוח מיומנויות לגמישות מקצועית בעתיד בו לא ניתן לחזות אילו מקצועות יקומו ואילו ייעלמו. מיומנויות אלה מוגדרות בעולם כמיומנויות המאה ה-21. בישראל הפך הנושא בשנה''ל הנוכחית ליעד מרכזי, במסגרת רפורמת "מודל הבוגר.ת 2030" של משרד החינוך, בדגש על חשיבה ביקורתית ויצירתית.
המחקר התבסס על שיטה איכותנית שכללה סקירת ספרות בתחומי החינוך – בדגש על פיתוח חשיבה, אמנות ככלי לפיתוח חשיבה ושיטות להעברת מיומנויות – ראיונות, תצפיות ופרוטוטייפינג.
הממצאים מראים כי הוראת אמנות היא כלי אפקטיבי להשגת היעד, דרך שילובה במסגרת מערכי השיעור של מקצועות הלימוד, בהתאם להכרה של משרד החינוך בחשיבות שילוב לימודי אמנות בבתי הספר.
יורם הוא דיפלומט במשרד החוץ הישראלי מאז שנת 1992. בין שלל תפקידיו, עסק בדיפלומטיה תרבותית וציבורית, כולל כנספח תרבות לצפון אמריקה וראש היחידה למדיה ויח''צ תרבות במשרד החוץ. יורם הוא בוגר תואר ראשון בפסיכולוגיה וקולנוע ותואר שני בתוכנית הבינתחומית באמנות, שניהם מאוניברסיטת תל אביב. מאוקטובר 2024 ישמש יורם כנספח התרבות של ישראל בבריטניה.