עבודת צוות ושיתוף פעולה הן מיומנויות חיוניות בעולם העבודה, חלק מכישורי הליבה שהגדיר ה-OECD (2018). בשנת 2016, שולב רכיב עבודת צוות בהערכת פרויקטי הבגרות במגמת אומנויות העיצוב בתיכונים בישראל, במהלך ששיקף מעבר פדגוגי מהתמקדות בתוצרים להערכה של מיומנויות ותהליכי למידה. המחקר בחן את האתגרים בהוראה ובהערכת עבודת צוות בפרויקטי הגמר במגמה זו.
המחקר התבסס על ראיונות עומק עם מורים לעיצוב ומומחי פדגוגיה, תצפיות כיתתיות וניתוח מודלים תיאורטיים (Beckhard, 1972; Hackman, 2002; LaFasto & Laron, 2001; Tuckman, 1977). הממצאים הצביעו על פערים בין הדרישות הרשמיות ליישומן בכיתה, והעלו צורך בשינוי פרדיגמטי. אתגרים כמו חלוקת צוותים, פתרון קונפליקטים והערכת תהליכים איטרטיביים הדגישו את הפער בין תיאוריה לפרקטיקה. כמענה, פותח "מודל פדגוגיות יצירה", ונערכה סדנה למורים לעיצוב לבחינת יישומו.
"כלים שלובים" היא פלטפורמה לטיפוח יצירה משותפת בחינוך לעיצוב. הפלטפורמה משלבת הכשרת מורים, למידת עמיתים וערכת כלים גמישה לרפלקציה ויישום בכיתה. העֶרכָּה מבוססת על מודל התפתחות הצוות של Tuckman ועל עקרונות הלמידה השיתופית (Johnson et al., 1991), ומספקת כלים לפיתוח והערכה של מיומנויות שיתוף פעולה ותקשורת, תוך התאמה לצרכים הייחודיים של הוראת עיצוב ולמידה מבוססת-פרויקטים (PBL). חזון המיזם הוא לקדם מעבר משיתוף פעולה בסיסי ליצירה משותפת (co-creation) והעצמה קבוצתית.
יסמין היא מעצבת, מורה ויזמית חינוך בעלת 20 שנות ניסיון בתכנון לימודים והוראה במסלולי עיצוב בחינוך תיכוני ועל-תיכוני. חברה בצוות הבחינה של תוכנית ההנדסאים במשרד החינוך, שותפה וארט-דירקטור בסטודיו "קנקן" ולשעבר מייסדת-שותפה של הוצאת "טוב לדעת", שם ניהלה את מחלקת פיתוח התוכן הפדגוגי. יסמין מלווה פיתוח של מיזמי חינוך, תרבות וחברה במכון מנדל למנהיגות. יסמין היא בוגרת תואר ראשון בייעוץ חינוכי וניהול מערכות חינוך מאוניברסיטת בר-אילן ותואר שני בעיצוב תעשייתי בבצלאל.