ה-Giftbox הוא משחק נתינה קהילתי המזמין את חברי הקהילה להחליף מתנות פיזיות באמצעות קופסה חכמה ועל ידי כך לייצר חיבורים מפתיעים ולחזק את תחושת השייכות לקהילה. המשתמש מגיע למרחב הקהילתי בו מוצבת הקופסה, סורק את הקוד המוטבע ומתחיל שיחה עם צ׳ט-בוט. המשתמש רשאי לקחת את החפץ שבקופסה ולהעניק מתנה משלו. בנוסף הוא יכול לכתוב מסר לאדם שיקבל את החפץ ואפילו להודות לנותן המתנה, בכך נוצרת תקשורת מתווכת חדשה.
הפרוייקט לוקח השראה ממיזמים של כלכלה שיתופית כמו ספסלים וארונות נתינה שפועלים לצמצום בזבוז והעברה של חפצים בקהילה. בפרויקט הזה אני מבקש להבליט את האנשים שמאחורי החפצים, לעודד שיח, הכירות וחיבורים מפתיעים.
כמקרה בוחן, ה-Giftbox הוצב בשלושה מרחבים קהילתיים ביישוב להבים: המתנ״ס, בית המייסדים והבריכה. כל מרחב מתאפיין בקהל יעד שונה ומזמין סוג חפצים שונה לנתינה. לדוגמא במתנ״ס המיועד לקהל יעד של הורים וילדים, יוזמנו המשתתפים להחליף משחקי קופסא, בובות וצעצועים. בנוסף, שלושת הקופסאות פעולות כרשת אחת ומאפשרות קשרים חדשים בין המרחבים השונים.
זהו ניסוי טכנולוגי-חברתי שמבקש לבחון אם הנתינה המתווכת תצליח לייצר השפעה רגשית אצל המשתמש, אם ייווצרו חיבורים מפתיעים ואם השתתפות פעילה תגביר את תחושת השייכות לקהילה.
איתמר הוא מעצב מוצרים דיגיטליים עם מעל 12 שנות ניסיון. מומחה בעיצוב מערכות מורכבות ומוצרים למפתחים. בעבודתו הוא משלב איטרציות מהירות ומחקר משתמשים ונהנה מאוד מעבודת צוות. הגישה העיצובית שלו היא להתנסות תוך כדי עשייה ולהיות קשוב לאינטואיציות שמתגלות בתהליך היצירה. איתמר הוא בוגר תואר ראשון בתקשורת במכללה האקדמית ספיר ותואר שני בעיצוב תעשייתי בבצלאל.