המוזיאון הבריטי שהוקם ב-1753 נועד לאסוף דוגמאות מכל תחומי הפעילות האנושית ולהציגן לציבור. כמו במרבית המוזיאונים שהוקמו אחריו, המבקרים במוזיאון הבריטי נתפסו כצופים בלבד. אולם באחרונה ניכר מעבר של מוזיאונים רבים מדגש על האוסף לדגש על המבקר.
הפרויקט נולד כשנחשפתי בזמן עבודתי במוז״א לתוכנית להסרת גדרות המוזיאון במפגש עם תושבי תל אביב. הדינמיקה שבין המוזיאון לתושבי העיר עתידה היתה להשתנות לנצח. כיוון שהתברר כי מדובר בתופעה נרחבת, בחרתי ללמוד את המגמות האחרונות ממגוון תחומים כגון רפואה, פסיכולוגיה ועיצוב שירות.
מוזיאון ממוקד מבקרים מעצב מחדש את המפגש בין המוזיאון למבקר, ובוחן את השינוי המערכתי הנדרש מהמוזיאון בכדי להישאר רלוונטי לנוכח קצב השינויים המהיר בעשור האחרון. התוצר הוא תכנית ייעוץ למוזיאונים המעוניינים לבחון את הרלוונטיות של השינוי ואת ההתאמות הנדרשות. בניגוד למחקר עיצוב שירות ארוך ויקר, אני מציע למוזיאונים כלים זמינים להבנת מיקומם אל מול הקהל הטבעי שלהם בתוכנית קצרת טווח של עד שלוש שנים.
ברק הוא מעצב רב-תחומי, בוגר תואר ראשון בעיצוב אופנה וצורפות, ותואר שני בעיצוב תעשייתי בבצלאל. ברק עוסק בהפקת תערוכות במוזיאונים בשבע השנים האחרונות ויש לו ניסיון רחב בניהול עסקים ופרויקטים שונים ומגוונים. במסגרת פרויקט הגמר, ברק מבקש לבחון ולעצב מחדש את הממשק בין המוזיאון למבקר.